VOG aanvragen in gemeente Breda
Als u ingeschreven staat in de gemeente Breda dan kunt u bij de gemeente uw VOG aanvragen. Dit kan tevens ook online.
Online VOG aanvragen voor gemeente Breda
Als u in de gemeente Breda ingeschreven staat, kunt u ook online de VOG aanvragen. Het maakt niet uit als u buiten Breda gaat werken. U kunt direct uw VOG aanvragen zonder formulier van de werkgever en zonder afspraak. In de meeste gevallen duurt het aanvragen niet langer dan 1 minuut. U vult de persoonsgegevens en de gegevens van de organisatie in. Vervolgens selecteert u op welk profiel u moet worden gescreend. Indien dit onbekend is, kunnen wij u daarbij helpen. Hierna betaalt u bij het afronden €7,50. Binnen 1 werkdag ontvangt u mail van Dienst Justis. In de mail staat een unieke code. Deze is 30 dagen geldig. Bevestig uw VOG-aanvraag met de unieke code en uw DigiD. Vervolgens vraagt Dienst Justis u om een betaling met iDEAL te voldoen van €33,85. Na de betaling start Dienst Justis de screening. Na goedkeuring heeft u doorgaans de VOG binnen 2 weken thuis voor in totaal €41,35.
Via de gemeente
Voor het indienen van de VOG-aanvraag via de gemeente zult u een ingevuld VOG aanvraagformulier mee moeten nemen. Het formulier laat u van te voren invullen door de werkgever. Wij raden u aan om eerst een afspraak te maken voordat u naar de gemeente gaat. Dit kan vaak telefonisch of via de website of mail van de gemeente Breda. Denk aan het meenemen van een geldig legitimatiebewijs en een pinpas of contant geld voor de kosten. Via gemeente zult u €41,35 moeten voldoen. Na de betaling zorgt een medewerker ervoor dat uw VOG-aanvraag bij Dienst Justis komt, waarna zij de screening starten. Doorgaans kunt u de VOG binnen 4 weken thuis verwachten.